förberedelser kvällen innan avfärd

ikväll har vi packat.
det känns ganska skumt, att packa, greja och dona, som man brukar göra inför en längre resa. Men den här gången så är inte resans ursprung särskilt uppmuntrande... Blandande känslor. Ena stunden är man ganska glad, tänker på i vilket sammanhang kläderna ska användas, matchar det? osv... Nästa stund kommer man på att, "shit! Max ska opereras om 2 da´r.." Läskigt. Känner mig inte helt tillfreds med tanken på att de ska skära i vår son. Vår son!! Vårat hjärta! GUD vänjer man sig någonsin vid den tanken?

Nu är väskorna klarra iaf.
Instruktionslapparna ligger färdigskriva på köksbordet.
Vattenkannan till blommorna står på diskbänken.
Katternas mat står framme. (shit, har glömt tömma deras låda!)
Allt är klart för avgång.

Nu ska jag ta en rajd i köket, sista disken ska in i maskinen, så det inte luktar apa när vi kommer hem. Sen ska jag ta en varm, härlig dusch, och försöka slappna av....

Kram mina vänner, nu är det slut med sentimentalitet för ikväll..
Sov gott.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0