1:a Advent i stugorna.

Nu sitter Pappa här vid datorn! Mamma och Pappa har ju startat ett litet fint rotationsschema så vi är varannan natt var hos Maxen.

Så jag sov där natten som var då, dvs. natten mot första Advent.

För mig och Max började första advent väldigt tidigt strax efter midnatt när sjuksköterskan, eller kanske man skall säga skötaren då han som jobbade natt var en manlig sådan, skulle ge Max lite morfin och göra de andra kollerna då vaknade Max och blev väldans lessen.
Och när Pappa frågade om det kunnde vara så att en nål som suttit i snart en vecka kunde börja göra ont just för att den setat en sån stund bestämde sig SSK. för att det var dax att ta bort den nålen så nu har max bara ett fint litet plåster där, med Pinoccio på.
Pappa och SSK diskuterade det faktum att ingen kan gråta när man får ett sådant plåster och pappa berättade att värarna brukar också få lite sånna plåster.
Så nu har max bara en nål kvar, sakerna försvinner så sakta men säkert.
Sen fick vi sova ända till kl 06:00 då det var dax för lite mera morfin men denna gång gick det betydligt bättre!
SSKn var förvisso inne vid 3 tiden också men då vaknade varken Pappa eller Max.

På morgonen kom mammsen vid 8 snåret men då var vi redan vakna!


Här sov jag inatt, nu ligger jag dock bara och vilar medans mamma och max tar en promenad på avdelningen.

Förmiddagen hände det mycket på, de vanliga kontrollerna, Blodtryck, Puls, Andning, Saturation (Syremättnad i blodet)
men idag togs även ett litet blodprov med stick i fingret, max var jätte duktig och fick ett klistermärke.
Och grabben skulle röntgas också, då kommer de med en stor röntgen apparat till rummet och tar bilderna det var jätte spännande.

Lite senare kom Läkarna efter ronden och sa att Dränet skulle vi låta sitta tills imorgon men då ska vi i gengäld troligen ta bort både drän och trådarna till extern Pacemaker, vilket skulle göra att det enda som finns kvar på Max då är en nål i vänster hand och ärret.
Läkarna trodde också att det kunnde bli aktuellt med Hemgång redan på Tisdag om allt förlöper som vi hoppas.
Det tycker vi låter jättebra!


Max som det ser ut idag, de blå trådarna med "bollar på" är Pacemakertrådarna,
och under förbandet går dränslangen ut.
Operations ärret ser ju inte alls farligt ut och kommer nog bli väldigt fint så småningom.


Affischerna på Max rum, passande va? =)

Lite bilder på Max helt enkelt =)



Under avdelningen vad pysslar Mamma och Max med egentligen hur svårt skall det vara att titta i en kamera!

Framåt kvällningen ringde Idas telefon och det var RMD som ringde och sa att vi hade besök, Ida blev mycket förbryllad eftersom hon inte kände någon som heter A Gustavsson, men det löstes när jag fick höra, det är ju en av mina arbetskompisar som tydligen hade vägarna förbi.
Av honnom och de andra Sergeanterna fick Max en nalle som snabbt döptes till Schassen och Mamma å pappa fick en ask med Toblerone!
Tack Sergeants!

Max med sin nya nalle Schassen, som han fått av Schassarna på Pappas jobb.

Kvällen förlöpte lugnt med lite Sport och Parlamentet.

Nu skall pappa borra näsan i Kudden!


Kommentarer
Postat av: Elin Ekenstierna

Vad skönt att de börjar prata om hemgång, superkul!!! Vad glad jag blir:))Blir nog skönt för alla parter att få komma hem, då kan man påbörja vardagen igen. Hoppas ni fick en trevlig första advent, själv sitter jag med en blåtira på höger öga, efter att ha fått en skåpslucka i ögat. Jag vet, det låter otroligt, men det är bara jag som kan åstadkomma något sånt..... Min man hävdar bestämt att han är oskyldig, det ser nämligen precis ut som när man fått en rak högerkrok på ögat..... Pussar och kramar till er alla!

2008-12-01 @ 08:44:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0