Trådlöst!

Nu sitter pappsen här igen andra kvällen irad kommer till orsaken senare!

Idag har Max fått bli tråd och slanglös!
Dränet och Pacemaker-sladdarna är borttagna!

Det började på morgonen med en sjuksyster som lät mycket tveksam till att vi skulle få tabort sladdarna, då kännde sig mamma och pappa lite besvikna men efter att läkarna varit inne på rond och sagt att vi skulle röntgas och om allt såg bra ut skulle de ta bort slangarna kändes det mycket bättre!
Iväg till röntgen och sen strax innan lunch tog de bort slangen och sladdarna, Max fick lite morfin och lugnande innan och han var jätteduktig!!
Efteråt var nog Max lite på pikalurven för när jag bar tillbaka honom till rummet bara skrattade han åt mig hela vägen!


Såhär ser det ut på Max bröst nu, trådarna under plasten är bara för att hålla ihop hålet där dränet satt.
Rodnaden runt allt gick ner fint på bara någon timme.


Resten av dagen har vi mest slappat och glott på TV, pappa har även lyckats vinna Fotbolls VM på Playstation2 medans mamma och Max sov.


Vi har lekt massor med Titt Ut! idag det gillar Max! Skrattar som bara den!

Imorgon skall vi röntga och ta ett ultraljud på hjärtat och ser detta bra ut kommer vi få åka hem!
Det tycker vi låter mycket bra! Inte för att det har uppstått någon mega trisstess ännu, dagarna rullar faktiskt på ganska skapligt, men det är ju alltid skönare att vara hemma plus att det är ju ett kvitto på att allt gått riktigt bra!


Vila behöver man också göra! Det kan vara lite påfrestande med alla kontroller och mediciner ibland

Ja just det orsaken till att Pappa sitter här igen är ju helt enkelt att vi tror och hoppas på att få åka hem imorgon så då sover jag på RMD för att vara lite mera utvilad imorgon när vi skall åka så jag är riktigt trafiksäker!

Tack alla som skriver så fina kommentarer det värmer verkligen!
Det vore kul att få se vilka alla är som läser våran blogg om Max
Så kan inte alla ni lämmna en kommentar var på detta inlägg!
Med vänliga hälsningar Max, Mamma och Pappa

Kommentarer
Postat av: Elin Ekenstierna

Vad skönt att få åka hem så snart!!! Vad glad jag blir för er skull! Det kommer kännas skönt när ni är på hemmaplan igen, då kan ni börja forma er vardag igen. Längtar efter att få komma och hälsa på, men nöjer mig så länge med att läsa om er och titta på alla fina bilder på Max! Han kommer bli Flobys största hjärtekrossare när han växer upp:) Det kommer bli intressant att höra hjärtkirurgen Sebbe berätta hela historien sen, jag är ju själv intresserad av sjukvård:) Ni kan lära mig mycket! Mina söner är imponerade av doktorerna som kunde laga hål i hjärtat, de har fått mycket att fundera på.....Bara hojta till när vi kan komma tuffande till er, jag förstår att det kommer att dröja, men vi finns här för er! Många pussar och stärkande kramar till er alla från oss i Tibro!

2008-12-02 @ 09:21:58
Postat av: Elin Ekenstierna

Vad skönt att få komma hem!!! Vad glad jag blir för er skull, det blir skönt att få forma er vardag igen. Längtar efter att få hälsa på, men så länge nöjer jag mig med att läsa om er och titta på alla fina bilder på Max. Han kommer bli Flobys största hjärtekrossare när han växer upp:) Kommer bli spännande att höra hjärtkirurgen Sebbe berätta om allt sen, jag är ju intresserad av sjukvård och vill gärna höra! Mina barn är imponerade av doktorerna som kunde laga hål i hjärtat, de har fått mycket att fundera på..... Bara hojta till när jag kan komma tuffande, jag förstår ju att det dröjer, men vi finns här för er och tänker på er! Många pussar och stärkande kramar från Tibro!

2008-12-02 @ 09:34:05
Postat av: Moster Emma

Vi hoppas att ni får komma hem snart. Förstår att det är jobbigt för er men nu är den "jobbiga " biten över och att det bara går framåt nu. Han verkar ju sköta sig exemplariskt och såklart gör han det, våran lilla goding! Jag och Daniel finns här för er om ni behöver minsta lilla!

Kram faddern

2008-12-02 @ 13:00:22
Postat av: Elin Ekenstierna (igen....)

Förlåt att jag blev tjatig, mitt inlägg kom ju 2 ggr. Det funkade inte första gången, så jag försökte igen, men det gick inte ändå. Men nu när jag tittade så hade bägge kommit in, det betyder att vi är dubbelt så glada för er skull:)

2008-12-02 @ 18:58:44
Postat av: Eirik Steinum (Sergeantskrället)

Hoppas att vi får se er alla tre på slätten snart igen. Pöjken måste ju få känna lite på det vackra vädret som jag beställt till Skövde.

2008-12-02 @ 22:10:55
Postat av: kompisen Karl i Baggetorp

Idag hittade jag in på din blogg. Jag har tittat på bilderna och pratat med dig. Det blir kul när vi kan träffas i verkligheten. Då ska vi busa! Krya på dig! mamma och pappa hälsar också

2008-12-03 @ 10:44:16
Postat av: Johanna

Vad skönt för er att få komma hem !!

Har kikat in här emellanåt men alltid avbrutits av någon av mina små busar .. men nu hade jag lite mer tid till att läsa igenom och titta på alla bilder på er ..

Många kramar till er 3 !

2008-12-03 @ 13:41:17
URL: http://lyckostigen.blogg.se/
Postat av: Farmor Eriksson

Farmor här, ja ni är väldigt duktiga alla tre och jag är väldigt glad att ni bloggat hela tiden så vi kunnat "vara hos er" mycket lättare. Jag älskar er och är mycket stolt över er. Puss och kram.

2008-12-06 @ 11:41:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0